Sol, sol, soool!

Pust*, var det varmt idag eller var det varmt?
Det var elevensvaldag som gällde idag! Film, Billy Elliot, på förmiddagen. Lite söt faktiskt. Sedan var det bowling på eftermidagen. Det var alltså stora kläder som gällde idag :) Joggingbyxor, linne och hoodtröja.
Bowlingen var faktiskt rätt så kul, jag sög verkligen i första omgången och hamnade på en välförtjänt 3:e plats av fyra. Sedan kom jag då fööörst!! ;) den platsen var också välförtjänt! haha.

Påväg hem så skulle jag och jenny åkt med 303:an men vi bestämde oss för 159:an istället eftersom att den kom först. Det var väääldigt fullt i bussen, det var varmt (såklart) och luften är klibbig och det stinker svett! Inte den roligaste av bussturer. När man väl var vid rätt hållplats så skulle man lunka hemåt. Det var en oerhörd lättnad när man möttes av vindarna så fort man gick ut ifrån bussen. Jag och Jenny  W hade följe en liten bit. Man fick nog lite färg :) Så det kanske var värt det. Det hoppas jag verkligen!

Föresten så började dagen bra i övrigt,. Jag stod och väntade på Linnea och Johanna och hade såklart varken klocka eller mobil eftersom att den var på lagning. Så därför hade jag ju ingen koll på tiden.
Inga personer inom synhåll. Men snällt väntade jag kvar. Någon minut senare såg jag en person som brukar vara sen till bussen springa och gena igenom skogen och slog det mig! Jag bör nog gå nu! och det gjorde jag, men efter ca 5 meter kom jag på att: nej jag måste nog springa. Sagt och gjort!
En som var ute med sin lilla hund gick ut i vägen för att jag skulle kunna springa förbi snabbt. Sedan vände hon sig om för att se hur det gick för mig. När jag var så långt ner i backen som möjligt och jag lovar att busschaffören kunde sett mig, men valde att inte göra det. Då svänger han runt och kör iväg. Mamma fick istället köra mig :) Tur att hon börjar vid tio eller elva då i sådana lägen! Men det ska jag säga: det var första gången på 3 år som jag missade bussen i princip!

Ciao! ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0