Musikal& borttappad röst på köpet,

Hemkommen för cirka en timma sedan, jag har varit på musikal i samarbete med kulturskolans showgrupp och teatergrupp! Vi var ca 17 personer i kören som backade upp resten av musikalen men vi hade våra egna sånger också.

När jag vaknade upp i morse så hade jag tappat rösten. Det var väldigt frustrerande med tanke på att jag hade en lång dag fylld med sång framför mig. Det gick iallafall ganska bra första showen men rösten sprack på Flashdance. Den bästa låten på hela skiten med massa ös och sånt, den var tvungen att spricka just då! Tacksomfan. Andra showen blev nästan mimning hela tiden. Det gick verkligen inte. Jag åt massa halstabletter och drack vatten och annat varmt! Men funkar det? nej.

Sedan blev det buss hem, jag träffade Becka och Fanny och vi pratade lite. Det är svårt att vara social när man inte mår 100 och har en röst som knappt håller för att säga "hej". Menmen.
Nu sitter jag och väntar på mat, jag är jättehungrig. Har bara ätit en halv macka och 2 gifflar vid 12. Så ni kanske förstår mig. Det skulle egentligen blivit att jag skulle ut ikväll men det är ju bara att glömma så som jag mår :(
Det blir att jag är hemma och kollar eurovision om det inte finns någonting annat vettigare att se. Äta lite marrängtårta och se underhållning. (så mycket det kan bli av eurovision).

NU ska jag fortsätta att kolla på Elfsborgmatchen! :) De ligger bra till, 2:a! (Y) we like. Hoppas att de kan hoppa upp till en förstaplats snart! see yah! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0