Rörelse-energi, (y) :)

HejhejHALLÅ!!

Nu sitter jag åter igen här vid datorn, men tro det eller ej så är det den stora datorn idag! ;o)
För någon timma sedan dömde jag P12Målevi, fråga mig inte vilket lag de mötte i mina papper men efter matchen så hade de "de tre gyllene bokstäverna" som "tack" och då var det typ.. hmm.. BIF eller någonting.. det stämde inte riktigt. Enligt mina papper så skulle de möta Kinnahult. Jaja.. sånt är livet, det kan bli skit ibland ;D Duktiga Målsryd/Gånghester vann med 16-0 !!!!! tssssss, det var inte så kul för det andra laget :S hahaha. Nej nu är jag elak! Jag är bara stolt över de små busarna. De var riktigt grymma. I första halvlek var blev det 10-0 för killarna! Mama's proud!

Tråkigt nog gick inte matchen helt felfri för min del, de sista 5 minuterna så kom en klurig glidtackling bakifrån innanför staffområdet. Det skulle varit straff för MIF/GSK. Tyvärr ville inte min hjärna uppfatta situationen på samma sätt som min ögon gjorde, men när det väl hände så var det försent att ändra på någonting. Tur nog gick det bra för killen, han flög en bit och sedan tog det stopp i det mjuka gräset, hihi.   Jag tröstade mig med att tänka att de redan hade gjort tillräckligt med mål, så de behövde inte mer. Men samtidigt, rätt ska ju vara rätt!

När jag kom hem fick jag också reda på att en ny regel ska införas någon gång.. vet dock inte när. Regeln är den att om ett lag leder med mer än 5 mål så ska det ledande lagets tränare få ta ut någon/några (inte säker på vilket..) spelare för att det ska bli mer jämställt mellan lagen. Jag tycker till en viss del att det låter ganska så bra, rättvist och så, men det låter också lite för.. tja, överdrivet. Är man dålig så är man. Träna mer till nästa möte istället! Jag tycker inte att det underliggande laget ska få favörer. Det är upp till båda lagen att träna tillräckligt för att bli så bra som möjligt och önskvärt. Vad tycker ni själva om denna regel? Det kommer förmodligen att gälla er på 11-mannaplan också.. är det en rättvis regel?


Nu sitter jag här med blött hår och har..precis kommit ut ur duschen tänkte jag säga.. fast det har jag ju inte. Det var ju längesedan.. ganska! Men blött hår har jag iallafall hahaha!
Vet ni vad som börjar om tio minuter? :):) Jooo... Greeeey's anatomy!!! :D:DWohooooo!!! Nedräkningen har börjat! :D



PÅ Beckans begäran ska jag ta och lägga in "dagens skratt" som hon valde att formulera det som, fast jag säger ju dagen händelse. MEN, jag har valt att döpa om just denna till:
Månadens händelse:

Jo det hela var någon gång i början av denna fina månad. Vi sitter inne på någon lektion (som jag har valt att glömma av) och det är jag, Beckan& Matilda som sitter jämte varandra. Helt plötsligt blir det tyst och jag kollar på Beckan medans matilda har blicken på någonting längre framför henne. Då slickar sig Beckan snabbt om munnen (ni vet när läpparna typ är torra så gör man så bara för att de ska bli mindre stela) och spanar in Matildas axel och böjer sig fram, rent spontant, och biter i hennes axel XD precis som om hon skulle äta upp den XDXDXD HAHAHAHAHAHAHA!!! jag kunde verkligen inte sluta skratta, och Matilda ropar ju till och tar sig för axeln och kollar konstigt på Beckan. HAHAHAHAH, Beckan bara kollar på henne som om ingenting har hänt och säger: jag har blivit kanibal XDXDXDXDXD jag trodde att jag skulle dö av skratt, naturligtvis stannar hela lektionen upp och alla kollar konstigt på oss.
Vilket fin syn.. en som dör av skratt på golvet, en som håller sig för armen och kollar helt utomjordiskt ( det hade jag gjort iallafall) på Beckan& Beckan själv sitter och kollar på matilda som om hon precis har berättat världens tråkigare historia ungefär XDXDXD

Tack för den underbara skrattstunden Beckan, du förtjänar verkligen priset som "månadens händelse" ;););) Puss på dig :) <3 Nu ska jag se Grey's anatomy och det ska du också göra det vet jag! :) Ha det bra alla andra! Pusshej

Kommentarer
Postat av: "den utsatta" a.k.a Matilda ;D

HAHA !

hade nästan glömt av de, men ja, det var roligt, iaf i efterhand, för just då tyckte jag bara att Ruldan va konstig.. väldigt konstig ;P haha

2009-05-21 @ 23:16:19
Postat av: KansliGreven

Oj oj oj...... vi heter GSK/MIF inget annat....

Bra skrivet!!!

2010-09-07 @ 15:01:05
URL: http://www.gskmif.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0