sugen..

Heeeey! :)

Nu sitter jag och kollar på Stylista, det är helt sjukt men det är samtidigt väldigt bra. Jag gillade ju filmen Djävulen bär Prada, det är ju samma koncept :) Jag tror faktiskt att jag kommer att följa detta. För er som inte visste så har jag, i stort sett, alltid velat jobba på en ledande tidning, typ VeckoRevyn eller liknande. Det skulle jag förmodligen fortfarande vilja göra, men jag brinner för någonting annat också. Jag får ju skriva här på bloggen istället för på en tidning (:
Skulle jag vara sugen på ett karriärbyte så finns ju tanken där iallafall. Det som fick mig att backa för ett framtida jobb som journalist var att det är såpass många som redan vill bli det. Det jag skulle strävat efter i så fall var ett jobb på t.ex. VeckoRevyn, men hur många är det inte som vill det? Har man otur så slutar man på en tidning som BT, kanske till och med aftonbladet. De är inte de tidningarna som faller mig i smaken om man säger så. Jag finner de ganska ointressanta. Jag vill skriva om kändisar, mode.. intressanta saker. Men samtidigt så har alla journalister på dessa typer av tidningar ett bäst före datum, precis som fotbollsspelare eller modeller. You get it, right?

Nu ska jag se klart på Stylista, därefter ska jag göra en jordgubbs&blåbärs smoothie och skriva klart mitt NO-arbete. Vad nyttig jag känner mig (: (y)




Äppel, päppel, piron, paron... (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0