AARG

Heej och håå gott folk :)

Här sitter jag och klickar runt på olika webbsidor ööverallt. Det är inte varje dag som denna lilla datorn fungerar förstår ni (anslutningen till internet) så man måste ju passa på när det väl funkar för en gångs skull! Goosch, idag mina kära små vänner, så har jag varit nyttig förstår ni. Jag har druckit massa te och allmänt nyttig mat tycker jag allt. Fast det klart, lite småsöta saker har jag faktiskt ätit också oops hihi, men det får man göra ibland. För vet ni vad? det är faktiskt sista dagen nu på ett tag. Nu de antal veckorna sedan operationen så har jag varit allmänt "tjock" och ätit massvis med godis och druckit tonvis med läsk så det är dags att börja tänka sig lite för innan jag blir alltför van har jag börjat tänka nu! Inte för att jag behöver tänka på vikten  ( *host*självförtroende*host* )  men ändå, det är ju inte bra någonstans egentligen att äta godis och annat onyttigt varje dag. Nej nu får det vara slut med det!

För att tala om någonting annat så ska jag m. vänner på bio och se på Fame. Vi ville sett Up men den fanns bara på svenska och endast klockan 15. Det gillade vi inte direkt.. så det blev Fame istället. Så det blir inget godis för min del. Bio är ju såklart godis och smörpopcorn, men jag känner inget sug efter godis helt enkelt så jag bestämmer nu att jag skiter i det *stolt* :) Herrejösses det låter som om jag tänker ha värsta bantningsperioden men det lovar jag att det tänker jag verkligen inte göra, uscha nej.

Jag ser debatten på tv4 om Théres, ni vet tjejen som blev brutalt mördad i juni tror jag det var. Hur fan kan man ge någon, oavsett ålder, som har begått ett överlagt och kallsint mord, 1 år och 8 månader? eller vad det nuvar. Hur i helvete kan människorna i hovrätten, eller vad fan det nu är, sitta där på sina feta arslen och ge dessa människor en kort strafftid och snabb väg till friheten efter att de har gjort någonting sånt? Det ska fan inte spela någon roll hur gammal man är, du kan vara nio år och begå ett mord som detta, du ska ändå ha samma straff som vilken vuxen som helst. Världen spårar ju ut! Brottsligheten sänker sig mer och mer i åldrarna verkar det ju som. Men som jag sa: det spelar ingen roll vilken ålder du än är i. Är du kapabel till att mörda någon på detta sättet, eller mörda överhuvudtaget egentligen, så ska de väl för fan kunna ta konsekvenserna av sitt handlande? Vad i helvete är det för fel på dom som ger domen egentligen? Jag kan skriva det hur många gånger som helst, har du begått ett brott som mord och är så jävla kall i hjärtat så att du kan ta någons liv, brutalt och plågsamt, så ska du fan få ett riktigt jävla straff för det också! Man ska fan ges samma straff som en vuxen!! Jävla pussies som inte kan fatta ett .. vilket ord är det jag söker? korrekt? rättvist? nej jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. straff som är rätt i förhållande till sättet som mordet har begåtts på. Inte åldern. Med den korta tiden som de fått så är de snart ute igen i friheten å lever. fuck no.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0