time for illness

Usch, snacka om att inte må bra. Jag har ont i magen, helt utan vidare anledning, ont i huvuvdet, jag mår illa, har ont i ögonen och känner mig helt utmattad. Dessutom så är jag förkyld. Toppen alltså!
Imorse gick jag upp och hoppades att få gå till skolan eftersom att det skulle vara en kort dag, men det tillät inte min kropp. No way. Så jag satte på pirates 2 och kollade, det hjälpte mig att somna, det kändes mer betydelsefullt att somna till en film än att bara gå och lägga sig för att kroppen inte mår bra. Jag somnade efter ungefär 10 minuter och sov till halv ett då mamma ringde. Det var skönt. Sedan förflyttade jag mig ner till vardagsrummet och kollade klart på filmen igen.,

Så för en stund sedan kände jag att jag behövde lite luft så jag gick ut i morgonrock och blåa utetofflor och helt plötsligt kände  jag mig som kvarteret i svenssonsvensson. Alla går ut i morgonrock och gamla tofflor för att hämta tidningen eller posten på morgonen, skillnaden var bara den att det var eftermiddag och jag var den enda som hade morgonrock på mig! Självklart möter jag massa grannar och jag går där och hostar och i mitt huvud tänker jag bara: okej lizette, hämta posten, le och spring in fort innan de kommer på att du har morgonrock och fula skor! Det blev inte riktigt ett leende, mer en grimas. Jaja, jag får väl ta och värma lite pannkakor, tittar på tyra show och då visar de typ cupcakes och bullar med lågkalorihalt. Det ser så gott ut, men så fort jag tänker den tanken på att äta bullar så säger magen starkt ifrån :( jaja. Jag får väl avstå sötsuget och ersätta det med blåbärssoppa istället :( Vi hörs senare!

Vänliga nysningar eran bästa kuddvärmare LizetteSofia ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0