one memorie from the past..

Jag har ju lovat att jag skulle lägga upp lite "dagboksanteckningar" från min mammas och pappas bröllopsbok. De flesta är vid ung ålder och jag tycker både att de är charmiga och man skrattar oerhört mycket. Jag hoppas att ni också finner det lite roande iallafall ;D
Enjoy.

"Tisdagen den 12/9-95 ringde mormor och frågade om hon fick låna Lizette i några timmar. Såklart, sa jag. När jag frågade Lizette sa hon såhär:
Hon är så go', sen började hon dansa runt och klappa händerna och sa yes,yes,yes.
Tillslut sa hon: hon är så snäll 'ete' mig, och skiner som en sol".

Här var jag 2 år. Tycker att det var lite småsött, mormor var min bästa vän. Det är hon fortfarande! Om någon undrar var 'ete' är, så är det emot eller mot. Tänkte bjuda på en till också, annars blir det lite tråkigt.

"Lizette hade i april -96 fått ett eget skrivbord. Hon lovade att hålla sig till sitt papper när hon målade. Efter en stunds tystnad tittar jag in. Vad får jag se? jo, Lizette ritar på bordet. Hon skulle inte göra så mer. Under tiden när jag hämtar disktrasan ritar hon mer. Blir arg på henne, då säger hon helt allvarligt: 'Det var inte jag. Det gjorde pennan alldeles själv!'.

Haha den skrattar jag verkligen åt. Jag har svaga minnen ifrån det. Väldigt svaga, men de finns ändå där. Jag hade en penna som skakade när man målade, batteridriven och den vibrerade och den var jättekul att skriva och rita med, speciellt om man satte den mot halsen och pratade! Tror att den ligger gömd någonstans i lådorna, får ta och leta upp den någon dag. Sånt är kul! ;) Hoppas ni tyckte om det. Kommentera och låt mig veta vad ni tycker om dessa små anteckningar.

Ska krypa till sängs snart. Ska med 8:07 bussen imorgon bitti. Jobbigt värre. Kommer att somna på tåget, that's for sure! Vi kanske stöter ihop på stan! Ha det!

/ LizetteSofia

Kommentarer
Postat av: Sis

Gullunge! =)

2009-08-22 @ 08:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0