pulkaåkning i dagisbacken


Grrr,


Ja, som sagt. Igår fick jag ju världens snilleblixt att jag, anna och veronica skulle dra på oss tjockakläder och dra till dagisbacken och åka pulka. Sagt och gjort. De kom snabbare än blixten och så begav vi oss till backen med varm choklad i termosen. Hur mysigt som helst. Ska det va så ska det va, inte sant? :o)

Gissa om det var kul? herregud, vi var som småbarn emellanåt xD haha. Oh lord. riktigt kul säger jag bara. Ett tag så satt vi tre på en pulka, det var ingen stor pulka heller utan en sån där jätteliten för typ 5åringar. Veronica längst bak, anna i mitten och jag längst fram. Nerförsbacke och aa ni fattar eller? snön blåste ju upp i ansiktet hela tiden! Det blev dessutom framåtvikt eller heter det framtungt? :S haha, ni fattar hoppas jag. Jag satt ju med typ 1/3 på pulkan och det var allra längst fram på den där saken.. den som går upp.. typ spetsen.. den satt jag på!! Snacka om att jag hade ont i svanskotan efteråt.

Inte nog med att vi försökte sitta på något konstigt sätt för att benen inte skulle släpa i backen och bromsa farten, jo desstom så hamnade vi snett på ett gupp och det slutade med att pulkan välte och jag låg underst med Anna och Veronica ovanpå mig! Sheeaat det var kul xD Till och med pulkan låg ovanpå oss! haha, kul säger jag bara! Gissa om vi skrattade?!

haha, aa här kommer lite bilder från det att vi kom tillbaka :o) mamma mästerfotograf u know ;)
Vi ser ut som små tjockisar, charmigt va? ;) ahha.

Nej nu så ska jag allt ta och göra mig i ordning för vårt storfrämmande, Jennyw och mamma muh med sällskap! ;)

Pööössss, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0