sry.

Förlåt att ni inte har fått en bra uppdatering idag. Tidigt imorse tog jag min moppe och gasade iväg mot en väntande Ida :) påvägen dit så såg jag Beckan och hennes arbetskollegor och, patienter kanske man säger.. eller? aja. Jag och Ida gick iallafall ner till tårpilen och hyrde två st filmer och köpte godis (som jag för övrigt glömde hos henne :O) Den första filmen som vi hyrde hette Rachel's getting married. Det finns egentligen ingenting annat att säga om den än att den var fullkomligt urtrist och helt utan sammanhang. Man förstod ingenting. De filmade en scen som gick ut på att folk höll tacktal i typ 20 minuter. Det var olika personer hela tiden. Booooooring.
Den andra filmen hette Bordertown. Den var helt underbar och jättespännande! Den var baserad på verkliga händelser i Mexico. Varje dag dör många kvinnor i Mexico, de är påväg till jobbet eller påväg hem. De våldtas och sedan mördas de. Det var en film som verkligen har uppmärksamat dessa händelser. Förhoppningsvis kanske man kan göra någonting åt detta. Man får ju hoppas. Det är min personliga reaktion. Myndigheter och polis försökte dölja dessa händelser eftersom att det som inga vet, tar inga skada av. "De kan inte göra någonting åt saken". BULLSHIT! klart som fan att de kan göra det, om de bara orkar lyfta deras tjocka jävla arslen ifrån deras stolar och vara lika jävliga mot dessa personer som utför dåden istället för att tracka på tidningar som istället försöker lyfta fram detta till allmänheten. Aja, se den iallafall. Starka rekomendationer!

Ikväll efter jag har varit på t-kvällen så ska jag skriva det utlovade inlägget om triologin om "Pojken som kallades Det"!!! Check it out then ;) Nu ska jag göra mig iordning. Pusshaaaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0