after surgery

Hejhopp allihopa!

Jag är sjukt trött. Som de allra flesta vet så opererade jag mitt knä igår så jag är en aning mörbultad idag. Knaprar morfintabletter och slänger i mig godis. Ni anar inte hur svårt det var imorses att gå upp!?  Jag kom inte upp själv pga av smärtan och mina otroliga ovighet! x) det var riktigt jobbigt! Mamma och pappa fick hjälpa mig upp. 3 ggr höll jag på att svimma och såjag fick lägga mig ner igen, tummen upp på den!!!(y) Har sett på tv och sovit hela dagen i princip, gick upp kvart över nio.. eller aa jo men jag var inte uppe förrän 9:35. Jag är såå duktig, tycker faktiskt det själv.

Om någon inte vet hur det gick med operationen igår så ska jag be att få tala om att den gick bra! Men min läkaren tyckte verkligen inte att jag skulle fortsätta med fotboll, deprimenerande minst sagt, började nästan gråta. Nu har man ju gått och sett fram emot att få börja igen och spela med laget och sånt, komma igång helt enkelt. Så får man beskedet att mitt knä inte kommer klara av det. Jag såg hela min värld rasa ihop till smågrus!
Jag blev dessutom tillsagt olika saker om hurvida jag skulle använda mig av mitt knä efteråt. En sa till mig innan operationen att jag skulle belasta benet direkt fast med kryckor. När jag kom in på operation och skulle sövas så sa en annan sköterska att jag absolut inte skulle belasta första dagen. Efteråt när jag skulle hem (trodde jag) så gick de jämte mig och sa stöd dig på benet!. Så jag gjorde väl det, jag menar jag vet ju inte vem som jag ska lyssna på när alla säger lika och dessutom så gåt någon jämte mig och säger gå på benet använd benet!. Jag använde ju benet som jag blev tillsagd. Saken var den att det skulle jag inte gjort för det gjorde så j**** ont. Jag bara grät och skakade. Helvete vad ont det gjorde! Jag blev förflyttad strax före 6 på kvällen till en annan avdelning och fick mer morfin osv. Jag fick åka hem halv nio på kvällen. Då hade jag varit på sjukhuset i mer än 12 timmar! De ville att jag skulle sova över på lasarettet men det ville inte jag! Jag ville ha min egna säng och doften av hemma, det slår allt!!!

Ni skulle se min fot och mitt ben idag, shit vad svullet det är. Kort kommer senare, mamma får ta kortet för jag lär ju inte få en enda bra bild x) haha. Aja, kolla in senare vetja ;) Puss på er XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0