memorie from the past

Det var ju ett tag sedan senast så jag tänkte att jag kunde fortsätta uppdatera små roliga händelser ifrån när jag var liten som min mamma har skrivit i en bok. Här kommer två nya, enjoy! ;)

Den 17 mars  -96 var vi i Danmark på badhotellet i Fredrikshamn, vi hade jättekul. Lizette var hos mormor och morfar. Allt hade gått jättebra. När vi kom hem pratade Lizette väldigt mycket om resan och sa att nästa gång skulle hon få följa med. Ca 1 vecka efter hemkomsten sa Lizette följande: "små barn tycker också det är roligt att åka till Danmark". Usch vad vi fick dåligt samvete.

Hihi, ja, jag pratade mycket när jag var liten också ;P Det är inget som har kommit nu på senaste tiden som ni kanske märker! Jag älskar verkligen att läsa egenom gamla dagböcker och anteckningar. Kanske att jag drar ett dagboksinlägg ur en av mina riktigtriktigtriktigt gamla dagböcker någon gång :) det finns mycket skoj i dom!

Här kommer ett till urklipp, det är en slags fortsättning på en utav de som som hade i mitt förra "memorie from the past". Det var den om min penna som var "magisk" och kladdade på bordet heeelt själv! :) Here it goes:

Några dagar senare vädrar jag i flickornas rum så fönstret är öppet lite grann. Lizette sitter och målar och jag hör då hur hon ropar på Johan som är utanför. Tittar in allt ok. Efter ytterligare ca 10-15 min tittar jag in igen. Då har hon öppnat fönstret helt och sitter på fönsterbrädan och med fötterna i blomsterlådan och ropar för fullt. Jag smyger in och tar ner henne. Hon blir jättearg!

Visst är det kul att läsa sånt här? tycker att ni också ska börja leta runt i gamla lådor och dagböcker m.m. Kanske hittar ni någonting roligt att läsa också? Ni kanske kommer ihåg någonting, vem vet? Själv har jag blivit påmind om händelsen med badhotellet massvis med gånger! Därför är det roligt att läsa sånt här i efterhand.
Leta bland minnerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0