Are we getting a new "The day after tomorrow"?



Hej på er igen!
Det blev inte riktigt som lovat, skulle ju bloggat lite efter middagen hos mormor men så blev icke fallet. Direkt när jag kom hem så fick jag genast bege mig upp på taket med en skyffel i högsta hugg. Det var riktigt mycket där uppe, säkert 0,5-0,6m. Efter alla rubriker i tidningen om takras så ville vi göra vår omgivning lite mer säker.
Det känns lite som om vi går in i en ny istid i min mening. Trots månader efter snö och kyla så har jag faktiskt inte tröttnat, jag är riktigt förvånad! Känner för att samla ihop lite vänner och åka pulka snart. Men inte idag.


Ignorera min ursnygga min. Tanken med detta fotot var att visa er hur mycket snö vi egentligen har på tomten. Snön nådde mig till höften och då hade jag inte ens nått ner fötterna ända ner i marken. När jag ålade mig fram så fanns det massa hålrum i snön som trycktes ihop då jag kom i närheten, flera dm. Jag jämförde det med Haiti-katastrofen. hehe.



De gångerna jag väl kunde stå uppe på snön utan att braka igenom den så befann jag mig ganska högt overground. Hade säkert nått taket på huset om jag så velat.


...Här gick det inte så bra nej. Gick igenom isytan och sjönk en bra bit ned, tappade balansen och kort efter detta fotot snäpptes så tappade jag balansen ytterligare och med båda benen i snön trillade jag baklänges och snön yrde och la sig innanför jackan, i nacken och ned innanför tröjan. Mysigt värre..

Kommentarer
Postat av: Henrik

men hallå, nu när det äntligen har kommit "lite" snö, så klagar ni för det, och när det inte kommer snö så klagar ni för det. bestäm er people!!

2010-02-21 @ 22:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0