winter outside my window, inside my jacket, in my FACE!


fint va? det var jag idag! nytt ord infört - vinterstruts!


Men hallå där ditt lilla snömonster, har du hittat hit igen? great.

har du också varit ute och njutit av det underbara vädret? det har jag. Tidigt imorse styrde jag min kosa, tillsammans med Ida, mot stan och Jolina för deras utförsäljning. Visst hittade man fina saker, dock resonerar jag såhär: bara för att det är halvapriset så betyder det inte att det nya priset som du betalar är billigt. En skjorta kostar i vanliga fall 1499:- , nu kostar den 750:-. Jag kallar inte det billigt trots att det var 50%.

Folk tycks frossa i kläder och vara lite som folket i ullared då det är rea: de tar allt de får tag i och skiter i priset, de har ju ändå sparat hela året för denna händelsen. Lite så känner jag, men det är jag.


Efter lite kommande träning så åkte jag hem till Ida. Vi kom fram till att det senast var ett halvår sedan vi sist var med varandra. Konstigt. Tiden går fort. Vi åkte sedan pulka och jag säger bara en sak: herregud! Så sjukt kul det var, ni anar inte. Vi är nog de sämsta pulkaåkarna ever, vi satt förmodligen mer tid utanför pulkan än i den. Kill me xD tyvärr fick vi inga bra bilder på när vi låg med huvuderna nerkörda i snön och liknade en struts, men jag tror att ni får en ganska så bra bild,. eller?

Som avslutning på denna vilda dag så träffade jag mikaela i stan för en fika, en efterlängtad sådan!
Nu ska jag krypa ner i fotöljen med lite te och se vad världen har att erbjuda på tv.
Ha det bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0