it's overwith.

Tack å lov, melodifestivalen är åter igen slut!
Svenska folket har för sista gången för i år slösat bort ett x-antal årslöner för att få fram sin favorit i rampljuset, dock är det ju för goda ändamål som en viss del av vinsten går.. tur det..?!
Jag tycker att melodifestivalen har flippat ut en aning. Men jag är nog inte ensam om att tycka det!? eller? känns skönt att vi har ett helt år kvar tlls nästa gång, får läsa i tidningen hur det går för anna i oslo.

MEN, mina favoriter för i år är ändå:

  • Salem al fakir -keep on walking
  • Pain of salvation -Road Salt
  • Anna Bergendahl - this is my life

Det fanns ju inte speciellt mångabra att välja mellan om man säger så.. men jag är glad över att anna vann oavsett vad alla andra tycker. Jag tycker att hon har en faktiskt bra röst, verkligen speciell, hon verkar också vara en sån skön person! Jag hoppades redan första gången jag hörde låten att hon skulle vinna. Call me crazy, call me stupid.. I'll turn and walk singing it!
Men, jag håller med ungefär halva sveriges befolkning: ja, Eric Saade är snygg, sjunger bra, är charmig och är äckligt lik Måns Zelmerlöf MEN jag tycker inte att han passar in i eurovision song contest. Tyvärr. Jag kommer inte ändra mig om det! nix


Sitter för övrigt och kollar runt på youtube och just nu har jag en låt i huvudet som går: "'cause it's you and me, and all of the people.." och jag kommer verkligen inte på namnet på låten. Hjälp mig! Det är fruktansvärt irriterande att ha låten i huvudet men inte kunna lyssna på den.






|| pic:  Anna Bergendahl    
   source: google.se   ||

Årets vinnare av melodifestivalen 2010


Kommentarer
Postat av: Bäääxx

Lifehouse- you and me

2010-03-14 @ 09:21:39
Postat av: Anonym

What, är Eric lik måns? No shieeet! ERIC snygg, måns är överskattad.

2010-03-17 @ 21:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0